چگونه مودم ADSL بی سیم را به صورت انحصاری فقط به گوشی و لپ تاپ خود متصل کنید؟

با توجه به این که هکرها در اطراف شما درکمین هستند تا رمز وای فای مودم شما را پیدا کنند و از اینترنت شما رایگان استفاده و ترافیک حجمی شما را تمام کنند،یکی از راه حل ها تغییر مداوم رمز وای فای مودم است که گاهی در حوصله ی افراد نمی گنجد،اما راه حل طلایی من برای شما فعال کردن گزینه ی Active mac adress در تنظیمات مودم و غیر فعال کردن wds است.

با این کار،با وارد کردن آدرس مک وای فای گوشی یا تبلت و یا نوت بوک (به هر تعداد که دوست دارید) فقط این دستگاه ها قادر به اتصال وای فای هستند و سایر دستگا ه ها حتی با داشتن رمز وای فای ،دیگر قادر به اتصال به مودم شما نیستند.

ابتدا پیدا کردن آدرس مک وای فای گوشی یا تبلت شما مورد نظر است .مثلا در سیستم عامل اندروید ابتدا وارد قسمت تنظیمات شده ،سپس وای فای را روشن کرده و وارد بخشی شوید که وای فای اطراف را نشان می دهد. سپس وارد تنظیمات پیشرفته شوید در قسمت پایین آدرس mac را یادداشت کنید . به عنوان مثال: 60:21:co:89:77:04 که تشکیل شده از شش قسمت که هرکدام دو رقم هستند و با دو نقطه از هم جدا شده اند.

اکنون باید وارد تنظیمات مودم شوید

برای این کار ابتدا در مرورگر 192.168.1.1 را تایپ کرده و اینتر بزنید و یوزر و پسورد را وارد کنید . معمولا admin هست هم برای user و هم برای password

و در قسمت تنظیمات وایرلس ,گزینه ی Active mac address وگزینه ی off wds را انتخاب کنید و در جداول زیر در هر ردیف آدرس مک دستگاه خود را وارد کنید .سپس تنظیمات را ذخیره کنید.حالا دیگر هیچ کس قادر به هک وای فای شما نیست.مثلا در مودم tp-link مسیر زیر را دنبال کنید :

Interface Setup / Wireless / WDS Settings /wds mode off

Interface Setup / Wireless / Wireless MAC Address Filter/ Activated

 

 

ضمنا برای ورود به تنظیمات 192.168.1.1را در IE یا هر مرورگر دلخواه وارد کنید و حتما رمز ورود پیش فرض را از admin admin به رمز جدیدی تغییر دهید .

نويسنده: مهندس مهدی اعتضادی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!